Min viktnedgång

Genväg till

17 mars 2009

härligt väder

hej hopp!!

Japp idag när man vakna till liv så kom man upp till "upponervända" huset! haha massa disk,massa grejor överallt, kände bara att "var sjutton ska jag börja??" starta laptopen eftersom min egna dator gett upp hoppet... fungerar typ i 10min o sen stängs de ner me en "blåskärm" suck... trodde de var ramminnena som börjat paja eller moderkortet.. skitkul är ju inte ens ettår gamla. Ringde till Komplett och snacka med dom om problemen,han trodde det var ett mjukvarufel så jag skulle installera om windows o formatera datorn... har man ju inte gjort ett x antal gånger förut. Fungera inte det så kunde det vara ramminnena,problemet är att de har gått 1 år den 24mars sen jag fick de. så måste försöka fixa det så fort som möjligt.

Efter jag pratat med dom ,messa kuss om jag hade lust och ta ett bloss där ute,så gick ut och snacka lite,sen fråga jag om hon ville hänga med in ,det blåser ju rätt kraftigt... sen fick vi fart båda två plocka undan i storarummet och sen ställde jag mig med all disk,och kuss var snäll och bädda sängen,dammsuga hela hemmet och torka av bordet och plocka lite här och där. Tack så jättemycket gumman!! Gick fort när man var två som hjälptes åt ju =)) och som hon skrivit i sin blogg så hjälpte jag henne igår innan vi börja baka våra bullar.
När vi städat färdigt ,blev de fika me bullarna vi baka igår,lyssna på musik och roa Natalia =)

Sen tog vi en promenad i det härliga vädret ,förutom blåsten då den kunde ju försvinna ,men det gick de oxå,blev en promenad ner till oj in och handla lite och sen gå hem igen.

Sen jag kom hem har jag suttit och skrivit av alla mina "favoritlänkar" som jag har i datan,men fått starta om den typ 3 gånger innan jag hann klart pga av "blåskärmen" .... men nu är det fixat och nu sitter jag ska försöka avinstallera lite program man har i den för och se om det beror på det. Annars kommer nog Tess och Johnny och Talis hit nån dag denna veckan och hjälper mig installera om allt. Eftersom jag måste veta inom en vecka om det beror på mjukvara eller hårdvara.

Så kan säga att jag har och göra....

Tack och lov att jag har fått låna denna laptop från min kära mamma och hennes snälla sambo Roger =) inte den nyaste modellen men den fungerar iallafall =)

Min älskade man jobbar över idag oxå , igår var han hemma vid kvart i nio på kvällen så får se när han kommer hem idag.

Tack för utmärkelsen Vibbe =) kramiz

Kanske inte är så pratglad och kontaktbar nu ett tag men det är för att jag håller på och fixa och dona med min dator. Så det förstår ni kanske :P Mycket och tänka på och komma ihåg osv. Blir ju trött av bara tanken haha.

Nej nu orkar jag inte skriva mer just nu kanske uppdaterar lite senare idag.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar