Min viktnedgång

Genväg till

27 april 2009

Nostalgi från en gammal blogg!!

Här kommer lite gamla inlägg från en av mina första bloggar jag skaffa mig .. kul o spara ju så nu lägger ja in de här oxå så har man allt på samma ställe =)

Detta fick jag av min kusin Tess den 8/12 2007:

Linda Söderqvist!!
Jag är tacksam för att jag har dig som vän,
att du finns hos mig dygnet runt,
att jag får träffa dig så ofta som jag gör,
att jag o din man kommer så bra överens,
att du alltid får mig att le.
Det finns så mycket som jag är tacksam för!!
Att vi kommer så bra överens är ju bara underbart.
Jag kan inte ens förklara för dig hur glad jag är att jag har dig.
Jag trodde aldrig att vi skulle få den kontakt som vi har med varandra.
Därför är jag ännu mer tacksam för att vi började umgås hihi..
När jag är ledsen, arg, sur eller de kvittar vad jag är för när jag träffar dig känns de som om jag skiner upp som en sol igen :D
Jag kan aldrig vara sur på dig..
Jag vet att vi har haft en gång då jag verkade lite sur men de kunde jag aldrig vara..
Var aldrig sur på dig då för en vän som dig kan man inte ens vara lite irreterad på :D
Jag vet inte hur jag ska beskriva med ord hur mycket du betyder för mig.
Vi har så himla skoj tillsammans,
vi kan skratta,
vi kan gråta,
vi kan tjura tillsammans..
Vi gör allt tillsammans..
Och därför är du den bästa vännen som finns i denna stora värld!!

Därför bad jag om ditt stöd till förlossningen,
för de finns ingen annan som jag skulle kunna tänka mig..
När jag ska in där vill jag ha en person med mig som jag kan lita på till 100% och de är du Linda!
Jag litar på dig extremt mycket,
du kan berätta allt för mig o jag kan berätta allt för dig..
Och jag säger inget vidare, som jag vet att inte du gör..
Jag kommer ihåg nästan var gång vi träffats, var gång vi skrattat tillsammans..
Speciellt en gång när jag "bodde" hemma hos er för ungefär ett år sedan, då vi kollade på film o en massa annat galet hittade vi på hehe..
En sak sitter kvar starkt i mitt huvud.. hihi, de var när du stod vid balkongen o rökade när vi skulle lägga oss o säger till mig
"När man rakar sig så kliar de som faaan när de växer ut igen"
O där stod du o klia dig i skrevet hahahahaha..
Fan va vi skratta då..
Eller som när jag var hos dig nu i veckan..
Haha, då vi var övertrötta o bestämde oss för att gå o baka.. haha..
När du berättade att du visste hur de kändes att vara en "Korv i bröd" hahaha..
Fy fasen va roligt vi har haft alltså..
Sen bröt vi ihop där o sen efter de stack vi ut i köket, eller du gick på dass först o skrämde livet ur dig själv o mig genom att röra på den där toalettrullehållaren..
hahaha..
Sen när du säger till mig att du ska baka lite Lussekatter..
Hahaha,
då säger du att du inte har en tillräckligt stor gryta för att värma upp 10 Liter mjölk hahaha.. Men du mena ju 10 Deciliter mjölk hahaha..
När du skrattar så kan jag inte låta bli att le..
Jag finns här för dig i vått o torrt..
Även mellan vått och torrt hihi..
Detta skulle bli ett litet brev när jag förklara hur mycket du betyder för mig o de blev lite längre än förväntat o jag har fortfarande inte kommit fram till hur mycket du betyder för mig..
Inte med ord,
utan de har blevit att jag förklara våra roliga stunder!
hihi...
Jag vill berätta för dig Linda Söderqvist, att du är den bästa människa som finns i denna värld.. Jag är evigt tacksam för att jag får vara din vän, och din kusin
Är så glad att din mamma och min mamma är släkt annars hade vi kanske aldrig träffats.. :(
:)
Du betyder extremt mycket för mig.. Älskar dig Linda!!
Puss o Kram från din kusin Tess..Även från din vän för evigt som finns här ALLTID för dig..


En dikt som är till dig från mig:

Jag sådde några blommor, en för varje vän.
Jag tror att de var fyra,
särskillt minna jag en.
De blev höst och vinter och blommorna de dog.
Men på våren kom dem åter,
men bara 3 stod kvar och log.
Det kom regn med moln stora grå,
nästa gång jag fann dem var dem bara två.
Sen kom soslen med allt ljus den har,
Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar.
Du härdades i solsken, du drunknar i regn.
Men en sak är säker, DU är en riktig vän! ***********************************************************************************************************ÄLSKAR ÄLSKAR DIG TESS DU E EN UNDERBAR PERSON... BLEV BÅDE LESSEN O SATT O SKRATTA NÄR JA LÄSTE DETTA FINA BREV DU SKRIVIT.KRAM O PUZZ FRÅN MIG TILL DIG/linda

*************************************************************************************

Ett blogginlägg tillägnat min gumma Maria (mahia) när hon hade en svår tid i sitt liv...

detta skrevs 15/12 2007
Min Underbara VÄN!
Känner mig helt maktlös här jag sitter,Kan ju inte göra nåt ,
Kan inte krama dig, Kan inte säga att ALLT blir BRA ...
vet att du inte ens vill höra de efter allt som hänt dig detta året.
Mitt hjärter Gråter för allt hemskt du varit med om detta år ...
Tänk att få vara hos dig nu o försöka prata om allt annat sånt som är lite roligare och kanske låta dig prata ut om allt som hänt bara prata o prata o prata..
o gråt min vän..
du måste få ut de en gång för alla...
men den gången vill ja så gärna finnas där för dig...
det gör så ont o veta hur dåligt du mår o jag kan bara sitta här på andra sidan internet o försöka komma på nåt bra o skriva...
men va F-n e bra o skriva??
Sitter Just nu o pratar me dig via msn...
du kämpar för att inte gråta ...
men ja vet att du redan brustit en gång..
o har en känsla av att de inte är sista gången...
Vad Kan jag göra för att hjälpa dig min underbara VÄN??
Vill inte bara sitta här o se framför mig hur du bryts ned...
VIll ju vara MER delaktig o få finnas där för dig o ge dig tröst o försöka få dig att må lite bättre...
Ont de gör ONT.....
JAG ÄLSKAR DIG MARIA....
DU är en av mina BÄSTASTE BÄSTASTE VÄNNER....
Tveka aldrig o skriva till mig gumman.. ja finns här var ja än befinner mig.... RING ,SMSA,MAILA KOM HIT BE MIG KOMMA vad som helst för din skull ...
Vill inte att du sitter o e lessen o bedrövad utan att ja kan försöka hjälpa..
Jag blir lessen när ja vet att du inte mår bra gumman...
vi kan gråta ihop.. vi kan skratta ihop o vi kan prata ihop..
GLÖM ALDRIG DET!!
TRE SMÅ ORD: JAG ÄLSKAR DIG
TRE SMÅ ORD: RING ALLTID MIG
finns här för dig dygnets alla timmar, veckans alla dagar,
året runt höst som vår vinter som sommar allså FÖR EVIGT ...
KRaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamizzz DIN VÄN Linda "Lilla" FÖR alltid...
*********************************************************************************
Denna låttext passar så himla bra in på hur jag känner för mina vänner och vad jag skulle göra för dom!! Hoppas ni aldrig tvekar på att jag alltid kommer finnas här för er!
Har du en vän du kan väcka mitt i natten?
Har du en vän du kan väcka mitt i natten,som utan tvekan kan ställa upp för dig.
Som tröstar gråten, men även delar skratten,
som för din skull aldrig skulle säga nej.
Har du en vän som kan hjälpa dig tillbaka,
Den gång du tror att allting är förbi,
Som vet de rätta de riktiga och raka,
Sitt eget liv de struntar man ej i.
Har du honom eller henne,som kan känna så för dig,
ska du vara lycklig och kunna leva,och ge tillbaka det nån har gjort för dig.
Har du en vän du kan väcka mitt i natten,
då är du rik på det bästa sätt som finns.
Då ska du nästan kunna gå på vatten,och vinna segrar som ofta inte vinns.
*************************************************************************************
och ännu ett till mina underbara bästa vänner Maria o Tess!!
Jag har dom bästa Vännerna någon kan ha..
speciellt två stycken.. som alltid finns här för mig .. ja kan ringa dag som natt, får stöd i alla mina situationer.. känner mig älskad o omtyckt..

detta skrev jag den 22april 2008 så det är lite mer än 1 år sen idag!
Maria:
Min underbara bästa vän på denna jorden…
vi har delat gråt o skratt, har samma sjuka humor , ställer upp för varandra så fort vi kan… kan prata om allt mellan gräsets växande till solnedgången..
allså allt mellan himmel o pannkaka
Vi har stöttat,pratat,diskuterat,rett ut många problem tillsammans genom dessa 5år som snart har gått sen vi börja umgås intenstivt du o jag ..
när ja flytta in i min lilla etta under dig..
vi partaja o hade skoj fler gånger ,
vi kan ha kul ihop fulla som nyktra..
när ja flytta till småland va de dig ja prata me varje kväll o natt o dagarna i ända..
du mådde dåligt o ja mådde dåligt men vi löste de tillsammans..
du kom upp o hälsa på mig i småland några dagar o vi satt uppe dygnet runt nästan o drack vårt java o spela vårt kortspel o gjorde våra bus mot niclas som låg o sov …
o vi prata … o vi prata…
När ja flytta åter till skåne va du en av dom lyckligaste på jorden ..
o du förbjuder mig än idag att flytta härifrån igen…
vi bodde nästan grannar igen under 1.5år
o vi umgicks i stort sett dagligen
dock mest på vår o sommaren
då vi kunde sitta o njuta ute på min altan av solen..
o grillade gjorde vi ofta.. s
en flytta ni till klippan
o vi har ändå hållt kontakten även om inte träffas lika ofta ..
men tack o lov för msn..

Du väntar nu ditt 4e barn o jag är redan utvald till GUDMOR..
är ju stolt FADDER till Nikkie…
ska även vara med vid förlossningen om de hinns me..
du har lite komplikationer just nu me magen både me bebis o ditt bråck.. l
ider så me dig o vill ju att du ska må bra..
men ja är ju inte Gud så ja kan inte bota dig..
men ställer upp så gott ja kan..
o om du behöver hjälp igen i hemmet så tveka inte o ringa mig .. k
lart ja ställer upp …
du e ju min bästaste bästaste vän..
Tack för 5 år av stort förtroende,skratt,tårar o mycke mycke mer.. o dessa 5 år kan vi så småningom ändra till 10,15,20 o uppåt.. för jag kommer för alltid vara din bästa vän.. vad som än händer finns ja alltid här för dig..
Älskar dig Maria
kraamizzar din vän “Lilla”
Tess:
Detta är Världens underbaraste Kusin o Vän…
Det skiljer 7år mellan oss men ändå har vi en sån superduper bra kontakt idag..
vi börja umgås för ca 2 år sen väldigt intensivt..
o sen dess har vi i stort sett varit oskiljaktiga..
visst vi har haft våra stunder då vi inte umgåtts så mycke men ändå vetat att vi finns där för varandra …
vi har samma humor,galna påhitt o gottegrisar..
vi kan ozå dela glädje o sorg o prata om de mesta..
vi har bott ihop några gånger då de varit problem för din del..
o självklart ställer ja opp..
för vad har man ÄKTA vänner till..
Vi pratar o vi umgås o bråkar aldrig..
kanske nån gång vi har vatt smått irriterade men de har lösts sig lika snabbt igen..
Jag mår dåligt när ja inte får prata me dig varje dag…
tänker på dig undrar hur du har de om du mår bra osv..
vill aldrig förlora dig gumman..
oavsett vad som händer…
o du har gett mig den stora äran att vara GUDMOR till din underbara dotter NATALIA..
som ja oxå fick vara me o se komma till världen..
det va bland de underbaraste o samtidigt jobbigaste ja varit me om..
men ångrar mig inte en sekund o e för evigt tacksam för att du valde just mig …
Älskar dig tess..
o bry dig inte om va andra säger..
jag som är ditt kött o blod o känner dig utan o innan vet vem o hur du e som person..
du vill aldrig nån illa..
men när någon beter sig dumt mot dig så visar du de..
o de e bra tycker jag.. j
ag är inte riktigt lika tuff som dig när de gäller sånt..
Du är o förblir min underbara bästaste bästaste Kusin i hela världen o i ordet kusin kan ja läsa GOD VÄN …
du finns för alltid i mitt hjärta..
du kan alltid ringa mig om de e nåt..
o de vet ja att du gör för de har du redan gjort några gånger.. hihi..
Puss o kram vännen min..
stå på dig när de gäller kompisar som inte är ärliga mot dig…
ja ska alltid va ärlig mot dig vännen..
tack för att du finns för mig oxå..
det märkte ja i går när ja skar mig rätt illa o du kom hit med en gång när ja ringde o hjäpte mig o fanns vid min sida tills min man kom hem… tack tack tack…
puss o kram
*************************************************************************************
Oj då är det lite mer än ett år sen jag skar mig på tummen.. på de dumma cocacola glaset.. men idag är de läkt fint men har ett ärr som jag alltid komma bära med mig .

Älskar er fortfarande lika mycket mina underbara vänner .. har ju hänt en del förändringar sen jag skrev de..

Lilla Fannie tittade ut den 23 september 2008 och jag var med som planerat.. har blivit gudmor till henne oxå den 28 mars 2009 .

Natalia har blivit stora tjejen tiden bara rusar snart 1,5år ju.. och har oxå börjat kalla mig "Lilla"
om de nu e mig hon menar hihi men jag tar de som de iallafall :P sen vill hon "gå yt" ofta hihi lilla charmtrollet.

Tack för allt ni gör mig och för att ni valt mig till Gudmor o Fadder till era minsta barn!
Älskar er Maria o Tess!!
Kraaamizz er vän för evigt Linda "lilla"
*************************************************************************************

till min älskade!
detta skrev jag den 22april 2008 .. skrev massa den dagen.. hihi

Du är mannen i mitt liv!

Du finns där för mig även då ja inte tror de..
du säger aldrig nej till att ställa upp för mina vänner,
hjälpsam,charmig,omtänksam o snäll e bara några egenskaper som du har.. g
år o rabbla hur mycke som helst..
Jag har mina stunder då ja tvivlat,varit rädd att du ska lämna mig m.m.
kan inte hjälpa de ..
e väl pga av att ja e så osäker o inte speciellt mycke till självförtroende.. f
örsöker o inte visa de .. m
en oftast märker du ändå rätt så fort när de e nåt som inte stämmer me mig..
Du jobbar o sliter för att vi ska ha de bra..
du gnäller inte om ja inte städat en dag.. k
anske påpekar lite ibland med ett litet hånflin..
du har svar på allt..
kvittar nästan va man säger så nog fasiken har du ett svar på de.. =)
Älskar dig för den du är.. kommer alltid göra de…
Det du sa till mig häromkvällen fick mig att må riktigt bra ..
fast ja inte riktigt visste vad ja skulle säga.. blev så PAFF eller nåt..
de du sa va…
” Vad som än händer behöver du inte va orolig… Jag Kommer Aldrig Lämna DIG!!”
tänk att just jag skulle få dig o din kärlek ..
Är Lycklig för det ska du veta..
Finns bara en MAN för mig o de e DU!!
ÄLSKAR DIG MIN KÄRE MAKE!!
din för evigt..
snart firar vi 1årig bröllopsdag…
hoppas på mååånga mååånga fler…
puss o kram
din fru
*************************************************************************************
Snart firar vi 2 år som gifta.. tiden rusar iväg.. men älskar dig lika mycke då som nu.. / /frugan
*************************************************************************************

2 förlossningsberättelser från min sida hihi

Natalia:
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN !
Nu har min underbara kusin Tess o hennes kille Johnny fått en liten tös..
19/12-2007
vi åkte in runt 14tiden o fick ett rum o dom kolla hur mycke hon va öppen..
3-4cm va de då..
så hon fick upp o röra sig så vi gick ner i kafeterian o ut en sväng sen upp igen ..
stackaren hade ju så ont i mellanåt...
Vid sju tiden fick hon kollat igen då va hon öppen 8cm..
så de gick rätt fort.. o ont hade hon.. fy fasiken..
hemskt o se o man kände sig totalt hjälplös när man stod där o visste inte va man skulle göra.. hon bestämde sig för o ta ryggmärgsbedövning o den gjorde susen ..
då kunde hon upp o gå igen..
så vi va ute en runda till vid 8 tiden o sen en vid 10 tiden ..
o när vi kom upp igen fick vi en ny barnmorska som hjälpte oss el dom jättemycke..
hon fick mer ryggmärgsbedövning eftersom den andra börja släppa..
sen tog de inte lång tid innan värkarna starta ordentligt
o kl 23.11 kom de ut en liten tös me en jädrans fart...
som en kanon.. hi hi..
sen fick vi fika o lite sånt.. s
en vägde dom lillan hon vägde bara 2890g o var 47 cm lång..
en liten tjej som ska heta Natalia... s
en runt 2 tiden fick dom komma in på bb avdelning o ska ligga där några dagar antagligen..
så nu e ja hemma igen har väl vatt hemma en 20min...
klara mig rätt bra från o bryta ihop
men de va inte långt ifrån när ja gick därifrån o skulle köra hem...
men ja kniper fortfarande ...
men men de kommer sen...
TESS du va jätte duktig o kämpa på fast du tyckte de va skitjobbigt
men ut kom ju ditt lilla underverk..
:D
Kramisar o stora grattiskramar från mig till er båda.
Älskar dig gumman Tess..
*********************************************** *******************************
så nu sitter ja här o ska försöka sova.. hi hi inte lätt ..min mobil dog så klart inne på sjukan så ja har inte kunnat ta några foto men hon e jättesöt lilla Natalia.. Kramizar på er ..
************************************************************************************

Fannie 23/9 2008
Vakna av att telefonen ringde 06,18 i morse det var janne..
bara o hoppa i kläderna o släppa ut ozzy o sen ut o ställa sig på parkeringen.
kom på att jag måste lösa hur tess me familj skulle ta sig till stan eftersom jag skulle varit chaffis. sprang in o la en 100lapp i deras brevlåda
o sen ringde ja kuss när ja stod ute o vänta på maria o janne.
förklara läget m.m. o hon förstod ju.
Så bestämde att om ja inte hann hem så tog dom bussen in till stan osså hämta ja dom på eftermiddan.
sen kom maria o janne o vi körde mot stan o förlossningen.
va väl inne vid 7tiden åkte hissen upp o blev genast emottagna. fick komma in på rum 4
o maria fick byta om till sjukhuskläder o sen lägga sig i sängen.
Dom kolla hur mycke öppen hon va och då va hon öppen 6cm.
värkarna fortsatte komma tätt och dom tryckte hål på vattnet efter en stund kanske en halvtimme efter vi kom.
o maria tog lustgasen och kämpa på hur duktig som helst va hon. j
anne som inte tycker om sjukhus o som jobbat hela natten klara inte av o stå brevid o se på sin sambo ha ont så han fick gå o sätta sig brevid o ja ställde mig brevid maria o stötta i den mån man kan!
gav henne åtminstone lustgasen när hon behövde hihi..
sen fick hon dropp som hjälper till o snabba på de hela.
hon krysta o krysta o efter ett litet tag så titta bebisen ut o de värsta va över..
o jag fick klippa av navelsträngen
för janne ville inte för han kände att han klara inte de denna gången..
kändes lite konstigt o man va rädd att man skulle klippa i benet för de va så nära ..
men de gick hur bra som helst…
det blev en liten liten tjej ..
de har ja sagt hela tiden att det är =)
hon föddes 08,19 i morse
Fannie ska hon heta och hon vägde 2890gr o var 46cm lång.

sen fick hon ligga o äta hos sin mamma o de kunde hon verkligen maria trodde nästan att hon redan hade fått tänder hhihi..
sen sov hon gott . f
ick hålla henne några gånger lilla pyret =)
sen fick vi goa mackor o kaffe o cider.
efter de gick maria på toa
o sen gick ja o janne ut o flytta bilen o ringde runt o berätta för vänner o familj.
sen upp igen till maria.
o då fick hon gå o duscha under tiden fick lilltjejen sova hos pappsen sin.. =)
och sen vid lite över elva så körde janne mig hem så jag kunde köra kuss me familj till stan o teddystudien me natalia.
så va hemma vid 15tiden..
********************************************************************************
Nu blev det rätt långt så tror jag avslutar detta .. hittar ja nåt mer kommer de i ett senare blogginlägg hihi
kraamizz !!!
free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar