Min viktnedgång

Genväg till

14 juni 2009

Kampen om Livet!!

Sitter här och har precis , än en gång läst "musikfröken Annas blogg" , hon jag skrev om för nån dag sedan som kämpade emot sin cancer.. Gick in i går kväll och kollade bloggen och då stod de "musiken har tystnat" och ett långt inlägg från hennes man , Anna dog i fredes kl 16.30 av sviterna av cancern. Efterlämnar sina två söta töser och sin älskade man.
Tycker de är så hemskt o läsa om och lider med de drabbade.
Tänk att jag ena dagen var inne o läste hela hennes blogg och sen bara dagen efter så finns hon inte längre.
Hände ju nåt liknande för ett par månader sen då "sabinas kamp" tog slut och hon inte orka mer heller , cancern tog över där med. Hon efterlämna oxå två tjejer och sin sambo.
Har inte långt från tårarna nu och man tänker mycket på livet och snabbt de kan förändras.

Har ibland tankarna på om man har cancer eller om man kommer få de ..jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen jag älskar ska drabbas av de eller jag själv.

Satt tidigare idag och snacka med gumman Maria om detta som hänt musikfröken och då berätta hon att hennes fasters bästa kompis hade nyligen gått bort i tjocktarmscancer precis som musikfröken hade. Maria o hennes faster hade suttit o pratat länge om hennes vän och de visa sig att dom hade samma band som jag o Maria har, och maria kunde riktigt tänka sig hur dåligt hennes faster mådde o mår nu . För hon tänkte på om de skulle hända mig nåt sånt.

Nej usch o fy vad man kan bli tankspridd av dessa ledsamma bloggar o verklighetshändelser. Får en verkligen att tänka extra på livet o på vad man ska o kan göra.

Mina underbara vänner vad säger ni om att vi startar en kamp mot cancerpinnarna vi är beroende av och försöker sluta .. hjälps vi åt så går de kanske bättre .. ???

Kommentera om ni känner att ni vill testa o kämpa för att vinna kampen ! varför ska vi utmana ödet när vi kan hindra de på ett vis iallafall..

Imorgon kl 12 börjar min kamp att försöka vinna över cancerpinnarna!! Häng med vettja.. KÄMPA KÄMPA o tillsammans blir vi STARKARE o har GEMENSKAP !!

Mina tankar finns hos alla som förlorat någon i cancer eller annat som drastiskt tagit er ifrån en kär vän/familjemedlem/arbetskamrat/skolkamrat.

Nej dags o börja tänka på sitt eget o andras liv.. !!

Önskar er lycka till och vi ska kämpa tillsammans om de nu är någon som vill va med i kampen !

Kommentera så jag vet vem ni är så jag kan komma på nåt bra så vi kan stötta o prata om de och bara få finnas till m.m.

Styrkekramar till Alla!!

1 kommentar:

  1. Hey! Jag är med dig=P Jag rökar inte visserligen....

    SvaraRadera