Min viktnedgång

Genväg till

4 november 2009

Väntans Tider!!

Dagen har varit aktivare än somliga andra dagar i mitt liv då jag mest softat hemma och tagit små promenader med hunden .

Idag hängde jag med Kuss Tess och Natalia till tandläkaren , det var Natalia som skulle dit , hon fick leka med olika leksaker o se lite hur stolen fungera , mest en massa prat om hur man ska borsta tänderna och prat om att för mycket socker inte är bra för tänderna, dricka vatten istället för läsk o saft , bara godis på lördagar , osv osv både jag o kuss har problem där med de tror jag.. Svårt o sluta med energidrickan o ännu svårare är att sluta med läsken. Godiset har ja inga problem med för jag har oftast inte så stort sug efter just godis . Men läsken den är svår att va utan och har vi ingen läsk så blir det saft . Sällsynt med vatten fast att man borde dricka 2 l om dagen men de har jag nog inte gjort många dagar i mitt snart 30åriga liv.

Blev även en sväng inom apoteket där jag köpte salvor o näsdukar för de va hemskt va man blev snörvlig av de kalla vädret o vindarna idag . Sen efter tandläkarbesöket blev de en sväng genom byn o sen nerom netto där köpte jag mig en scarf/halsduk marin blå .. så man kan skydda halsen hihi så nu har jag halsduk,vantar,jacka som ska med på Umeå resan som närmar sig med stormsteg.

När jag kom hem började jag städa direkt så man inte blev soffpotatis hahaha så fick diskat,plockat undan och dammsugat =)

Sen har jag pratat med kuss i telefon i typ 2 h nästan hahaha jaja ibland får man sina idéer hihi .

O nu är jag soffpotatis igen dock en hungrig sådan.. Så väntar på att min älskade man ska hitta hem från jobbet snart och hoppas på att han inte blir så sen ... ska passa på ringa o fråga nu när jag ändå skriver om de.. äsch skickade iväg ett sms i stället så jag inte stör han i arbetet :P

Min lilla pojke Ozzy ligger o nannar gott i soffan just nu ..

Här e alldeles tyst bara datorn som väsnas lite .. kanske skulle starta teven.. fast ja tittar ju inte på den ändå haha nä får väl bli lite musik kanske .. beslutsångest..

Men nu e de bara vänta på svar och vänta hem älsklingen ...

Dagens middag blir Tacos =)

Ha en trevlig onsdagkväll

kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar