Min viktnedgång

Genväg till

11 november 2009

Äntligen

God Eftermiddag i Bloggvärlden!

Känns så jäkla skönt och härligt att äntligen börja känna sig bättre och ha mer energi till att ta hand om hemmet och det som saknades var musiken har ju inte spelat "hög" musik på ett bra tag men för några timmar sen slog jag igång min spelningslista på "lagom" volym hehe.. Och vad hände jo vips så var Linda i full gång här hemma började i köket med att diska undan de lilla som fanns, ställde in allt på sin plats, skura kakel,vask osv torka av på dom flesta ytor sen fortsatte jag i hallen där jag hängde undan alla jackor som vi inte använder så ofta utan dom kan hänga i garderoben istället :P

Sen blev de röja på byrån ,sen blev de storarummet som fick sig en liten röjning o sen fram med dammsugaren som visa sig va full o en del hade hamnat utan för påsen grrr.. så de blev först o främst att ställa sig o byta ut filter o påse o städa av dammsugaren invändigt innan jag kunde använda den. Men nöjd som den blev så sög den jäklar i de hade ju fått ny påse o nytt filter :P Efter de blev de skura golven hade ju ett x antal tassavtryck efter vår underbara vovve som springer ut i trädgården o sen rakt in igen och de har ju inte precis varit uppehållsväder ute den senaste tiden :P

Kan tänka mig att ni undrar varför jag inte stoppat han o torkat tassarna.. Har som sagt varit dålig och varken haft lust el ork att torka tassar så har låtit han gå in o tänkt ja ska ändå tvätta golvet i morgon .. men morgondagen blev fler o fler men nu äntligen har jag fått torkat bort de och nu kan ni tro att han ska få torka tassarna innan han får gå in eller åtminstone lägga sig på en handduk :D

Efter städningen var avklarad så blev de en paus här framför datorn men sen var jag i farten igen sortera våra filmer som vi förfarar i boxar och dom har en tendens att hamna utanför boxen när man sett dom så då o då får jag roa mig med att sitta o sortera osv. Skrev även en ny filmlista eftersom jag flyttat rundor o ändrat om lite =)

Så de känns riktigt skönt att nu ha allt de avklarat även fast jag har en massa ideér om vad jag skulle vilja göra men frågan är när man ska ha råd med de. Är ju så drygt o vänta o vänta vill att allt ska hända helst nu ju.

tex.
*Måla om i storarummet,o hallen
*ny tevebänk
*nya förvaringsskåp till vardagsrummet
*ny soffa
*nytt soffbord

ja de e en hel del jag skulle vilja göra men de viktigaste är ommålning och teve bänk så vi kan få ändra om till de vi planerat . Får kanske önska sig presentkort på typ Ikea el Jysk :)

Nu är det bara 5 dagar kvar tills jag åker till TjockisGizmo =) tiden går fort och snart sitter man väl här o bloggar på tåget .. :P

Kvällen har matlagning i planeringen och sen blir de slappa blir nog en dusch oxå :D

Mina Vänner!
Jag finns här för er dag o natt tycker inte om att se att någon av er mår dåligt , Ring mig om ni vill prata, Kom hit om ni vill träffas eller kanske jag kan komma till er.
Ibland känns de som man inte duger att prata med men det är nog bara en av mina dumma idéer i mitt lilla huvud som vanligt.. har ju en del dumma idéer/tankar för mig ibland men då vet jag oxå att jag har mina nära o kära att vända mig till och ifrågasätta mina tankar och oftast får ni mig att förstå att så ligger de inte till lilla du .. och det är jag väldigt tacksam för . Jag är lyckligt lottad med så många underbara människor runt omkring mig. Älskar er för evigt Tack för att ni Finns!!!

Ha en trevlig onsdagskväll!!

kramizar i mängder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar