Min viktnedgång

Genväg till

29 november 2009

1:a Advent o vi är klara med julpyntandet =)



Godmorgon!
Redan 1:a advent med andra ord 4 v kvar till julafton
Var har detta året tagit vägen.. flugit förbi med en väldans fart precis som alla andra år gör ...
så snart är året här då man inte längre är i 20årsåldern utan går över till 30årsåldern :O

Igår blev vi äntligen klara i köket och det blev så mysigt =) så nu är de bara lite småplock här o där o pyssla med och sen ska vi gå igenom lite kläder och dukar m.m. så jag får se om där är nåt jag vill ha =) Kan lova er att jag kommer ha stooora problem att stänga min väska för där är mycke mer som ska i den nu än när jag åkte hemifrån ojojoj så lär nog få bli en extra påse vid sidan om haha.. men de går ju de med.
Imorgon är de allså dags att åka ner mot skåne igen och lämna Umeå o Gizmo me familj både glädje o sorg på en och samma gång men det ska bli skönt att komma hem till sin egna lya och mina älsklingar men kommer sakna Gizmo mega mycket .

Idag ska vi ha riktig mysdag och fixa o dona med de vi känner för typ och sen i kväll blir de tacokväll med filmmys blir nog MammaMia vi ska titta på =) och sen får vi se om vi gör lite ansiktsmasker och lite sånt tjejigt haha blir ju sista kvällen hos gizmo idag eftersom jag åker hem imorgon kväll.. Tänk att de redan gått 2 veckor har gått rätt fort men ändå sakta haha.. Längtan efter min man o vovve har gjort att tiden gått lite sakta samtidigt som den har gått fort .
Krångligt men sant :P

Vakna vid 5 idag o steg upp o då va gizmo gumman redan uppe men hade inte förväntat mig nåt annat haha.. så vi drack kaffe o röka o prata o nu sitter vi vid vars en data för vars en blogguppdatering =)

Ska se om ja fick några bra kort me min mobil.. o kommer snart ska ta några kort till :P

Här kommer lite bilder på köket o några från storarummet =)


Här ser ni vår adventsmorgonfika =)) pepparkakor o kaffe

Gizmo o Mizmo leker fotografer :P (Detta är ingången till köket )

Den fina granen som skiftar i färg svårt o få me de olika färgerna hihi

ännu ett kort på granen och en del av julpyntet =)

första fönstret...

myspys =)

andra fönstret vid köksbordet =)

så fint de blev =) eller va säger ni ?

sista fönstret i köket =)





o de tre sista bilder ser ni var dom e tagna haha.. blev jättefint gumman så duktiga vi är :P

Här står gizmo o tar kort på hallen hihi o ja oxå fast tog ett i smyg på gumman :D

Storarummet blev så fint så o mysfaktorn är extremt HÖÖÖG hihi



ytterligare två bilder från storarummet =)

Så nu ser ni lite av de vi pysslat med den senaste veckan =))

Just nu sitter vi här o försöker komma nåt mer o blogga om både jag o gizmo hihi o brasan är tänd så mysigt .. o varmt o gott.. ute är de minusgrader o massa frost men ingen snö o tror inte att de kommer nån snö förräns typ på tisdag när jag är hemma i åstorp igen haha.. Känner på mig att Gizmo ringer o säger att nu snöar de här.. hahaha så typiskt i så fall hihi men men får se om jag o älsklingen åker upp nångång sen längre fram o hälsar på men om de finns snö kvar då eller om de blir närmare våren/sommaren återstår o se.

Nu ska vi snart gå igenom dukar så jag kanske kan få me mig några hem o ha o julpynta med har ju nästan inga dukar av något slag.. så de kan va bra o ha =) Tack gumman för allt jag fått av dig hihi laaav jooo !!!

måste bara berätta att vi är lite koko i huvudet jag o gizmo först va de jag som va koko när vi höll på i Linns rum .. jag slog huvudet i taket men säger så här "Aj! Mitt hår! " gizmo fick skrattanfall o säger "de heter väl aj mitt huvud" haha men de va för att ja hade klämma i håret o den skrapa i huvudet men satt ju i håret hahahaha..
Igår sitter gizmo o fixar med Linns julkalender me småpresenter o då säger hon "Jag har mjölksyra i händerna" hahahaha nu va de min tur o få skrattanfall o säger " de heter väl mjölksyra i armarna" hahahaha Så då va de Gizmo som va lite koko i huvudet..
Men älskar dig ändå gumman!!

Kanske bara vi som tyckte de va kul men va tvungen att dela med mig hihi ..

Nu ska jag in o läsa gummans blogg..

blogga på mina kära vänner

kramelikram från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar