Min viktnedgång

Genväg till

28 februari 2009

Stolt!

Lördag förmiddag och jag är home alone då min man är och jobbar. Har inte fått gjort så mycke än idag men de kommer har startat bra musik nu så man kommer igång hihi.. är ju nästan ett tvång .. Har iallafall fått i mig 2 mackor till frukost =) sen orka jag inte mer :O blir mindre o mindre hihi.. men de funkar med de dom säger att man ska äta långsamt. mättar fortare då ju.

har lite känningar i mina vader efter gårdagen på gymmet hihi.. men så ska de ju va ska ju kännas att man rört sig. Idag ska jag ut och promenera med Ozzy är ju kanonfint väder ute även om de kanske är lite kallt men solen skiner och de känns som våren närmar sig nu ju.

Måste bara berätta en sak.. Igår kväll vid runt 23tiden fick jag ett extremt sug efter nåt gott .. visste där fanns kexchoklad i skåpet. Gick ut och kolla och tog ett kexchoklad stod och höll de i handen och fundera ska jag äta det eller inte..Ville gärna men jag la tillbaks de igen på hyllan och öppna kylen och tog vindruvor o en banan istället. Blev stolt över mig själv för en gångs skull =))

Så inget godis igår bara ett glas fanta till maten. Åt bara halva tallriken med mat oxå var inte lätt och sluta för jag va skithungrig men mättnadskänslan kom ändå efter en liten stund =)

Rökningen är de som jag nog inte minskat så mycke på än. Men ska försöka.. jag lovar ... Energidricka har jag inte druckit idag heller.

Men men små steg blir stora så småningom ju..

Ska upp till byn en runda snart tror jag måste inom apoteket och köpa hem värktabletter ifall man får huvudvärk eller nåt. Bra och ha hemma. Ska se om där är nåt som minskar hungerskänslan oxå fast jag redan äter lepigen xstrong så får väl ge dom en chans oxå tar ju nog några dagar innan man märker skillnad.

Lite städning står på schemat idag oxå men det gör det ju varje dag haha..

Igår var jag iväg med kuss när hon skulle storhandla de blev en hel del bilen var så gott som full hihi men skönt att veta att dom har mat hemma osv.

Är så jäkla nyfiken på om de hänt nåt på vågen men får allt vänta tills onsdag eller fredag nästa vecka.. hihi ska inte väga mig för ofta ju.. en gång i veckan räcker..

mycke tjat om detta nu i min blogg men jag måste ju skriva av mig de nånstans o då blir de såklart i bloggen :P

Men nu ska jag återgå till msn chattandet och sen städa eller gå upp i byn måste ju va där innan 13.00 hihi

kramizar en "stolt" Fru Söderqvist!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar