Min viktnedgång

Genväg till

3 juli 2009

Idag va igår imorgon

Gårdagen började med att jag och kuss o Natalia körde in till stan för att gå med natalia på Teddystudien som hon är med i eftersom hon ligger i riskzonen för att få diabetes. Så där kan dom ha koll på om värdena ändras osv.
När vi gick ut därifrån ringde mannen min o fråga när vi kom hem för han skulle iväg o jobba. Sa att vi hade nån timme kvar . Så då sa han att dom tog tåget in till stan istället så kunde ja behålla bilen. =)


Ozzy o Sessan i trädgården !
Passa sessan onsdag kväll till idag =)

Efter vi varit på teddystudien körde vi till macdonalds på väla o åt lite middag där =) Gott Gott!

Blev chickenbits o pommes o cola =) plus att vi fick 2 glas ..som de ju har på kampanj nu.
Där satt vi o snacka ett tag o åt i lugn o ro. Sen begav vi oss hemåt .

När vi kom hem tyckte vi att Natalia börjat andas häftigare o häftigare igen.. som i maj då hon fick åka in på sjukhuset o få astmamedicin. Jag räknade hur många andetag hon tog per minut o de blev 60 så ett andetag i sekunden . Ganska häftigt med andra ord.. normalt är mellan 30-40 andetag per minut.
Kuss ringde in till barnakuten och de sa att vi skulle ge henne en "chockkur" med 2 doser var 20min x 3.. Kan säga att hon va inte lycklig på oss .. Hysteriskt lessen var gång man satte på tratten.. men de e ju för hennes egna bästa.. Till o med Ozzy blev lite orolig o kom o fram o nosa o titta på tess precis som va håller du på med.. hahha.. efter chockkuren somna snäckan o sov i några timmar.. när hon vakna igen va andningen fortfarande häftig.. så kuss ringde ännu en gång till barnakuten , men de hade stängt på rådgivning där då så fick bli 1177. De tyckte vi skulle åka in med henne. Så de gjorde vi .. När vi kom in på barnakuten fanns där inget folk .. men endast jourläkare eftersom kl va över 22.. o hon va nere på förlossningen.. vi satt i ca 2h o vänta på läkaren.. drygt .. men när hon väl kom så gick de ganska fort.. Det är Förkylningsastma lilla gumman har fått.. o fick ännu mer astma medicin där o lika galen o lessen .. men de går över direkt efter man slutat som tur va.. vid halv två två fick vi äntligen åka därifrån . Så va hemma här vid halv tre.. satt uppe en stund o sen gick vi in o la oss.
Gubbarna var i väg med lastbil så kuss o talis sov hos mig =)
Men innan allt med talis så hann vid med o göra slingor på kussiluss hihi.. blev ganska bra.. kuss blev nöjd tror jag.. medans ja tycker de allt kunde blivit lite ljusare.. men hennes hår va mörkare än va mitt va när ja slinga mitt. Så nu är vi både blonda o brunetter alltså både smarta o korkade hahahaha.. eller hur kuss ??

Undrar om kuss blir tokig på mig när ja lagt ut kort på henne :O

Jag o kussilussi !
Älskar dig gumman!

Idag fredag har vi städat,varit o handlat, lämnat mysan o sessan o umgåtts me talis. O sen kom gubbarna hem för några timmar sen . Så nu är kuss o talis hemma hos sig o jag sitter här o min älskade man sover på soffan =)
Nu ska jag se om där e nåt intressant på teveburken annars blir de väl göra nåt annat.. typ vika tvätt som ja inte har gjort än.. ja just de.. hann även med o tvätta igår ju.. action hela torsdagen hahaha.. nonstop från 12-02,30
ha en bra dag o håll tummarna för regn o åska o svalare temperatur några dagar =))
många kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar