Min viktnedgång

Genväg till

9 februari 2011

Tjollahoppsan!

God Middag kära bloggläsare!

Idag känner jag mig lite bättre men näsan är lite rinnig och halsen känns lite tjock ännu men dock bättre än de föregående dagarna så alltid nåt positivt.


Igår hängde jag med maken när han skulle ut o hjälpa sin bror i skogen då skogsmaskinen inte ville starta samt att det ramlat en massa träd över vägen intill maskin efter "stormen" under natten till igår. Det blev väl några timmar där innan vi kom iväg igen och körde hemom mamma för och hämta en batteriladdare så vi kunde ladda batterierna till maskinen här hemma över natten. Dom var utan ström hos Mammsen och hade så varit sen tidig morgon . Så vi hjälpte även henne och ta upp vatten från brunnen så dom kunde fixa nån mat o dricka nåt osv. För vem vet hur länge strömmen skulle hålla sig undan.
Vi såg en avbruten elstolpe och ett träd som låg över ledningen en bit därifrån på vägen till mamma.
Sen körde vi hemåt o stanna inom affären här hemma o köpte potatis o cola .

Sen blev det lite slappa här hemma iallafall för maken för jag ställde mig o diska, gick ut med hunden, skala potatis och sen hoppa in i duschen för att sen börja på middagen gott gott med kokt potatis,biffar,brunsås och lingonsylt. Men fick inte i mig så mycket för det var lite mättande hehe.

Har kommit på att ju längre tiden går desto mer känslig verkar jag bli för just dumping som man kan få lite då o då beroende på vad man äter. det kan vara för fett, för mycket, för sött m.m. Men tack o lov så varar det inte så länge och får jag det ordentligt så är det bästa botet o lägga sig o vila en stund. sen är man fit for fight igen efter en stund.

Tycker tiden går för fort som vanligt men det är för man fastnar här framför datorn hela tiden haha.. Men men nu ska jag röja undan här hemma, diska upp det från maten .. skala potatis igen o koka de en stund så vi kan äta stekt potatis idag o ägg o biffar från gårdagen. Sen behöver jag gå en svängom med dammsugaren sen är det nog lagom tid o gå ut med vovven igen .

Solen skiner idag så skönt även om det omedelbart blir kallare när solen är framme men det är så skönt ändå o se solen nästan så man får lite vårkänslor hihi..

Näe nu ska jag sluta tråka ut er med min blogg men vi hörs kanske senare

Soliga kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar