Min viktnedgång

Genväg till

17 mars 2011

Svängsta Nytt !

Godkväll

Senaste nytt från svängsta o vårt lilla hem !

Igår fick jag för mig och fortsätta rengöra spisen så det blev dra fram den o torka runt om och skrubba väck fastgrott skit runt plattorna.. svinto gör susen.. hehe.. sen det vanliga diska och plocka undan så klart .. efter en stund blev det riva ut allt från garderoberna i hallen o försöka få nån bättre ordning där på allt bland fiskgrejor,jackor,skor,lådor,verktyg kartonger osv.. och det blev ett mycket bättre resultat :D Ibland får man sina ryck .. har ju inte funderat på o ta tag i det i evigheter men nu blev det iallafall gjort :D

Idag har jag dock inte gjort så mycket .. tror jag blivit drabbad av vädertrötthet för nu i eftermiddag börja de jäklar i de snöa igen o nu är de hagelblandat skit som faller ner plus att det blåser.. vill ju ha soool o lite värme nu o gärna vindstilla .. Men har iallafall precis fått undan den tråkiga disken som man var eviga dag får ta hand om .. eller bör i allafall för annars blir det ju bara värre om man väntar.

Jag och mamma ska börja träna på gym nästa vecka .. mamma har varit på sitt första gympass idag och sen fråga hon om jag oxå vilja hänga med för det är ju roligare när man är två :D Och det behöver ju jag behöver träna upp lite muskler o lite fettförbränning oxå nu när vikten går neråt.. o några speciella muskler kan jag väl inte påstå att jag har. Så det ska bli skönt o komma igång blir väl ca 2 ggr i veckan vi går o tränar om nu inte jag själv smiter dit extra nån dag. Men annars får man träna hemma de andra dagarna :D

23 kg minus på vågen nu så nu närmar sig 25kg .. frågan är vad man ska hitta på för belöning till sig själv då .. men det kommer jag väl på förr eller senare.

tänk om 7,1 kg så är jag nere på 70talet på vågen.. det har jag inte minne av när jag varit sist :O

Nåt som retar mig är att jag inte kommer ihåg vad mitt omfång runt midjan/buken var innan op.. men får väl se om man kanske kan ringa sjukhuset och höra med dom skulle vara kul o veta hur många centimeter man tappat i omfång oxå. och jag har ju glömt mäta de innan ..

Imorgon ska jag och mamma köra till skopunkten o se om vi hittar några träningsskor :D så får se när jag beger mig hem till henne i morgon det beror nog lite på vädret oxå.. hatar när det är halt ute..

Snart helg igen har ni några speciella planer ??

Ha en trevlig kväll

kramizz

1 kommentar:

  1. Anna i Mossahus =)17 mars 2011 kl. 21:51

    tycker du ska belöna dig med lite kläder=)

    SvaraRadera