Min viktnedgång

Genväg till

31 mars 2011

Njuter av resten av dagen

Hej på er igen ! sa ju att jag skulle antagligen återkomma :P

Nu har jag fått storstädat hall,sovrum badrum och i kök och storarum har jag röjt undan det mesta o dammat ,diskat , dammsugat hela lägenheten o sorterat en del papper man samlat i hög.

Så nu känns det riktigt skönt att man bara kan sitta o slappa om man vill resten av denna regniga dag i blekinge .

Ska förvisso strax gå ut o rasta min älskade vovve men det hör ju till vardagssysslorna det oxå :D

Sitter o funderar på hur jag ska fixa pengar snabbt .. skulle behöva några tusen kr till för att kunna slippa gå o fundera o oroa sig för hur ekonomin är just nu.. stör mig enormt på mitt eget slarv med skolan o att ja inte riktigt får mig själv till att ta tag i det ordentligt o bli klar nångång.. då hade ju detta problemet varit ur vägen för då hade ja ju fått mina pengar var månad oxå.. Så nä ett JOBB SNARAST är ett MÅSTE ...

Detta riktigt söker mig varje dag o tar knäcken på mig mellan varven för jag vill inte leva så här.. även om jag o niclas inte bråkar om pengar eller om nåt annat för den delen så är det ändå en press o psykiskt jävla jobbigt att leva på gränsen var eviga månad. o i samma veva vet jag att det är MITT fel för jag hade kunnat göra de eller de eller de.. så går mina tankebanor mellan varven.. o bara måste skriva av de mellan varven o just nu blev det så.

Vet att det finns många MÅNGA andra som har det betydligt värre än vi ekonomiskt .. men det spelar väl ingen roll för det finns dom som har det Betydligt bättre än oss som oxå gnäller av sig ang pengabrist ibland det har man ju läst i bloggar till höger o vänster ,främlingar o kända osv.. Så det ligger nog i oss alla att få gnälla lite.. är man van att ha 10000kr över var månad , är de jobbigt när de bara är 8000 o e de 100kr över varje månad så är det skitjobbigt om man bara har 50kr en månad osv ni förstår nog hur jag tänker tror jag.

O jag vet att det blir bättre ju närmare sommaren vi kommer då några avbetalningar försvinner men det är ju LÅÅNG tid tills sommaren känns de som idag .

Tror jag hamnat i en situation där jag ena stunden tänker.. nu får du skärpa dig.. o sätta fart... fast i nästa så orkar jag absolut inte ta tag i nåt för att jag bara funderar på varför allt strular / strulat hit o dit o för att man just blir lite depp av att ekonomin aldrig riktigt blir som man tänkt sig..

Jag sitter ju här hemma o har hand om "ekonomin" betalar räkningar osv .. så jag är ju den som mest ser hur pengarna bara försvinner.. medans maken känner de som att det kvittar hur mycket han jobbar o sliter så har vi banne mig aldrig tillräckligt med pengar kvar .

Så nu hoppas jag verkligen det jobberbjudande jag fått snart kommer igång så jag kan tjäna lite pengar o känna sig lite bättre till mods o känna att det här funkar o vi kan leva ett mer normalt liv o maken kanske känna lite mindre stress.. även fast han inte säger nåt så känner jag min make ..

Ibland har jag till o med tänkt att näe.. han har / får det nog bättre utan mig .... har sagt de till han oxå o han säger att det får han inte för han vill inte leva utan mig.. men ändå så finns tankarna hos mig från dag till dag att det kanske ändå är det bästa.. men jag vill ju så klart inte heller för vill inte leva utan han .. så nu måste de hända nåt så man kan börja må lite bättre i själen o slippa oroa sig för hur allt ska gå o nästan räkna varenda krona man har o va kan vi köpa o va kan vi inte köpa .. o få unna min make de han vill ha .. ett TVspel.. så han får något att kunna slappna av framför när han kommer hem från sina långa dagar på jobb.. Vill inget hellre än att kunna överraska honom med detta.. men hur ska ja kunna göra det när jag inte tjänar några pengar..

Nää nu har ja kräkt av mig lite ang ekonomi som säkert fler än jag grubblar på från dag till dag..


Något mer jag grubblar,funderar ,tänker ,saknar är mina älskade vänner o systrar

vissa dagar känns det som man hamnat så långt utanför deras liv nu och att man inte riktigt vet vad som händer i deras liv.. o räknas ja fortfarande som en nära vän ? , saknar dom mig ? , har jag förlorat mina bästa vänner ? .. jag vet att det inte är så här.. men när jag har mina dåliga dagar då tänker jag på allt möjligt korkat som bra...
Önskar så att nån av mina vänner kunde komma o hälsa på o bara dricka en kopp kaffe o snacka bort en stund.. men det är inte så lätt när alla har småbarn med dagis o grejor, jobb, inget körkort,sjukdomar och långa resor..

Men nu ska ni inte ta illa upp mina kära vänner för detta är bara mina tankar som dummar sig mot mig mellan varven då jag funderar på allt o tror att allt e skit o pannkaka ... alla har vi ju sådana dagar då o då eller är jag ensam ?

Visst jag är inte den bästa på att ringa o snacka så ofta, men det är ju likadant från andra hållet o ibland har man inget speciellt o prata om fast man inte pratat på länge det är konstigt ibland.. o sen vissa gånger har man hur mycket som helst o prata om.. men för min del händer det inte så mycket är ju mestadels här hemma o fixar o donar eller sitter här framför datorn så här finns inte så mycket nytt o prata om..

Känner att detta blir ett himla långt inlägg.. men nu ska ja sluta skriva o fundera på nåt kul eller nåt .. just nu spelas låten som får mig på gott humör iallafall på spotify..

"e det fel på mig"
 Linda bengtzing

gillar hennes flesta låtar haha som dom flesta vet :P

ha en super bra dag

regniga kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar