Min viktnedgång

Genväg till

3 mars 2011

stolt och duktig man kan vara !

God eftermiddag / kväll

Nu blir det lite uppdateringar från dagarna som passerat sen sist.. i förrgår åkte jag och ozzy hem till mamma och sov över där för vi fick besök från skåne dagen efter :D <3

Vi tittade på två filmer plus några teveprogram på kvällen.

Kan rekommendera Unstoppable och The next three days.. bra action filmer båda två !

Igår blev det så klart umgås med skåningar några timmar alltid lika trevligt.. fick ett hjärta där de stod "tack för att du finns" jätte fint .. (typ gosehjärta)

o det blev fika och kaffe i mängder .. när dom sen körde ner mot skåne igen så tittade jag och mamma på den sista filmen jag hade med mig. En komedi som heter "You again" den var också bra.

 Vid femtiden igår kväll körde mamma oss hem igen.. sen blev det matlagningen med min älskade make och soffläge.

Sen ringde min gumma Vibbe och ville ha lite hjälp så det fixa jag några timmar på kvällen .. blev lyckat till slut <3 hoppas du blev så nöjd som du skrev gumman.. tack för att du finns o du vet jag finns här o ställer upp om jag kan <3

Älsklingen gick o la sig vid 22tiden och jag satt o titta lite på teven och en del på datan.. vid halv ett börja jag prata med min underbara andra gumma Maria och sen blev det samtal o vi prata väl i nästan 1 timme om lite allt möjligt .. så vid tvåtiden kom man i säng hihi .. glad för det lilla man kan göra för sina älskade vänner.. men ni vet jag finns här alltid ..



***********

Idag steg jag inte upp förräns vid kvart i tio .. ut morgonrundan med ozzy hem o dricka kaffe o äta macka.. sen bestämde jag mig för att jag måste börja träna .. o lite kan man ju göra hemma.. så det sluta med att jag har fått gjort :

50 situps
50 armhävningar
och
50 rumpövningar

snacka om att man har dålig kondis o kassa muskler så det kändes kan ja säga.. men skönt o ha de gjort.. så nu ska jag försöka göra detta varje dag samt mina promenader med ozzy som jag ska utöka efterhand oxå. Så ska väl den där vågen börja gå neråt igen tycker jag..

Ska även skärpa mig med mitt vattendrickande så idag har jag bara druckit vatten förutom kaffet i morse :D

Har precis varit ute eftermiddesrundan med ozzy .. när vi kom upp vid ett hus så var där en hund där som börja skälla.. självklart börja ozzy oxå men fick bra tag i kopplet o röt till så blev han .. TYST.. sprang upp o satte sig o bajsa o hade full koll på hunden som skällde lite på han mellan varven.. sa åt han att va tyst.. så när han va klar o sprang ner va han på G o skälla igen men jag sa .."sitt o va tyst" o han lyssna :O

skiiiiiiiiiiiit duktig va min kille mega stolt är jag.. för han brukar annars inte va den som ger sig så lätt speciellt inte när man är så nära.. så han fick mycket beröm.. mötte till o med en kille med huva o han sa inte ett knyst då heller :D
Så jag är en mycket stolt Matte till Ozzy nuuu :D

tyvärr hade ja inget godis me ut men han fick beröm o bus och sen lite godis när vi kom in :D

Nu sitter jag och bloggar så klart o äter en macka för det dröjer nån timme till innan maken hittat hem.

Imorgon blir det åka till mamma igen och hjälpa henne o röja lite :D

ha en bra kväll o var rädda om er

kramizz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar