Min viktnedgång

Genväg till

26 januari 2010

Dag 2

Godkväll!
Ja då har snart dag 2 på ren kur lidit mot sitt slut =)

Jag började dagen med följande kaffe me lite mjölk, kolsyrat vatten och en jordgubbsshake =) som ni oxå ser på bilderna här under.




Sen blev de chokladshake både i eftermiddes o i kväll. E mest hungrig nån timme innan de är dags för nästa måltid så tycker att de går hyfsat bra . Men visst tankarna hamnar ofta om diverse mat .. bara tanken på en god macka med skinka o tomat eller en god sallad med nån god dressing.. men nej ja ska klara detta så e de bara..

Niclas äter ju midda som vanligt men jag håller mig från de =) och tycker att jag har bra karaktär än så länge .. är rädd för att snubbla o ta mig en knäckemacka speciellt nu på kvällen e ja sugen på nåt.

men dricker mitt vatten istället .

Imorgon är dag 3 och de sägs ju vara den värsta dagen så vi får väl se om jag tycker att de är de eller hur de känns.

Idag har jag varit lite svag och lite orkeslös så har mest tatt de lugnt förutom de vanliga dagliga sysslorna här i hemmet. Så hoppas på att va lite piggare i morgon.

men det blir ju x antal toabesök per dag.. minst en gång i halvtimmen .. vattnet o kaffet rinner rakt igenom kroppen känns de som :P

men får hoppas att de oxå avtar längre fram..

Nu undrar jag hur gör ni som äter cambridge kuren .. väger ni er 1 gång i veckan , varje dag, en gång varannan vecka ??

Har ni några bra tips så kom gärna med dom =)) Alltid kul med tips som kanske funkar. även om de inte e säkert de funkar för alla.

Nu ska jag fortsätta titta på medium och sen blir de sova gott för o vakna till dag 3 ren kur =)

Sov gott och hoppas de går bra för er andra oxå som kämpar mot övervikten!!

kramizar

5 kommentarer:

  1. det finns sådana där nutrilett tuggbara-saker-nåt, är det inget du kan äta? eller det är strängt förbjudet under dessa ren kur dagar? som nu på kvällen när du vart sugen på en knäckemacka, så finns det ju sådana sandwisches-nåt...

    SvaraRadera
  2. nej ingeting förutom cambridge o vatten o kaffe... för att hålla ren kur.. =) hade ja gjort kombinerad så hade ja kunnat äta nåt litet..

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Visst är vi duktiga. Dag 2 kom, genomleds och besegrades även den. Men jag måste säga att igår kickade min energi igång och jag fick gjort både det ena och det andra!! Dag 1 var den värsta dagen hittill för mig. Vet inte om det beror på att jag kört näst intill ren kur i en vecka redan. Åt minimalt lite på kvällen under min kombivecka (typ ½ kycklingfile i tärningar osv)så jag hoppas att det betyder att ketos är halvt inne!!
    Jag till och med stod och gjorde lasange till familjen... och så många ggr jag tänkt jag skulle göra det då jag älskar lasange!! Men jag lagade den och det var sen inga problem att låta bli den.. hör och häpna!! Är stolt över mig själv faktiskt, precis som du ska vara.
    Fick tag på gröten hos Caroline på Viktklubben så nu är det på väg! Vilken coach hon var.. superhärlig människa!!

    Lycka till med dag 3.
    Kramar Malena

    SvaraRadera
  4. Bra gjort tjejen!
    Kolla gärna in min blogg också, så får du veta om min vägning osv!
    Kom ihåg, stirra dig inte blind på vågen, mät också!

    http://www.metrobloggen.se/cambridgeekuren

    SvaraRadera
  5. Du har inte msn?? :) Adda mig isf.
    cecilijaa.andersson@gmail.com

    Kan vi diskutera mer där. det är lättare.

    SvaraRadera