Min viktnedgång

Genväg till

14 januari 2011

Nytt år !

hej hopp kära blogg nu var de åter igen typ evigheter sen jag skrev i dig men nu är jag här för o skriva lite uppdatering över vad som händer o sker i mitt liv.

Ozzy killen slappar i sängen efter matte plockat väck julen hihi

Sen operationen o 3 veckor innan dess har jag idag tappat 18kg känns rätt ofattbart o ser de inte riktigt själv men visst känner man att vissa kläder sitter lösare än de gjort förut osv. Men när jag tittar ner på min kropp så fattar jag inte var sjutton jag har tappat dom där kilona nånstans men nånstans har de ju suttit o är nu för evigt borta ..långt långt borta o vill inte återse dom igen :D

Jag kämpar på med drickandet o ätandet.. ätandet går rätt bra har inga problem me o äta tack o lov men drickan är dryg o slurpa i sig vissa dagar går de bra o andra dagar mindre bra. Men det är bara o kämpa vidare.

Är för några dagar sen 2 månader sen operationsdagen tiden har gått fort men det är nog mycket för att man har ju mått bra hela tiden oxå förutom att man varit extra trött m.m.

Verkar ju även som att menstruationen kommit igång nu när kilon ramlat av så antagligen har de väl berott på övervikten som den lyst med sin frånvaro i flera år i rad . Men visst kan ju inte säga att det är Kul o ha mens. Men men känner sig mer som en kvinna i mängden nu :P

har ju haft mens 2 ggr på 3 månader nu blev väl ca 6 veckor i mellan .. så vi får väl se om de dyker upp ännu en gång nästa månad. Då får jag nog börja fundera på vad jag ska använda mig av för preventivmedel för vill ju inte riskera att bli med barn när jag inte får bli de inom ett år efter operationen.

hör nåt utifrån... o så fint matte gjort de :P


Annars rullar livet på som vanligt här hemma, man städar o rastar hunden .. väntar på att snön ska försvinna så man kan börja gå lite längre rundor o slippa oroa sig för att halka o slå halvt ihjäl sig . men känns som de dröjer ett tag innan den tänkt försvinna.

På måndag ska jag till skolan o starta två nya kurser har inte hittat nån utbildning jag känner för o gå än så fortsätter med kurser så länge denna gången fick de bli matematik A o info o layout B.. har dock dom andra 3 kurserna som jag skulle läst klart till dec 2010 kvar för jag har förlängt dom då jag inte hann med o mådde helt hundra efter operationen men jag får ju ta dom vid sidan om csn eftersom jag redan utnyttjat poängen. men de får gå de oxå får försöka komma igång på riktigt nästa vecka o sitta ner o fixa o dona med pluggandet varje dag.

Det har hänt mycket runt omkring en hos vänner osv . Man önskar man kunde göra nåt men finns ju inte så mycket man kan göra mer än o bara finnas till för o lyssna,prata,skratta o gråta ihop . De är ju de vänner är till för :D

Snart är det återigen dags för syrrans årliga tjejfest som infaller den 28 januari så då ska jag ner till skåne o träffa vännerna o vara fyllechaffis eftersom jag ännu inte får dricka nåt alkoholhaltigt :D

Så det blir att jag o ozzy kör ner till syrran på onsdagen innan festen på fredagen o umgås me henne o hjälper henne med förberedelser antagligen hihi.. Hon stressar ju redan .. hon måste lära sig ta de lugnt men de vet hon inte vad de är..

Idag är det fredag o det innebär iväg o handla lite inför helgen plus en del nödvändigheter som börjat sina sen blir de nån god middag o film ikväll .

Facebook som brukar vara mig trogen sviker mig idag o bara krånglar så jag knappt kan gå in på sidan bara mellan varven .. kanske varit bra att de gjort de idag för jag har redan hunnit med diskning,undanplockning,bäddat sängen,dammsugat,tvättat golv m.m. så nu sitter jag här o bloggar lite o får tiden att gå .


Nu ska jag fixa nåt o äta sen blir de promenix med ozzy killen som snart blir 8 år gammal tiden rusar för fort nu får de snart bli lite broms :P


Ha nu en riktigt trevlig helg o var rädda om er

kramizar i mängder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar