Min viktnedgång

Genväg till

30 november 2010

Lille Gnocci

God Middag !

Ett litet blogginlägg kan jag väl dela med mig av idag :D

igår var jag först i väg med syrran för o handla de sista inför deras resa samt hämta ut mina vitaminer på apoteket. Sen åkte vi hem till syrran o jag körde till åstorp för o hämta Kuss o barnen sen tillbaks till syrran hihi.. massa farande..

Sen umgicks vi o åt middag allesammans o framåt kvällen begav jag o kuss o barnen oss hemåt deras o vi krama o sa hejdå o trevlig resa till sis .

När vi kom hem till kuss så kolla hon sin kissekatt gnocci (tror de stavas så) o han var väldigt varm så vi tog tempen ..stackaren hade över 40grader o en katt ska helst inte ha över 39grader så de blev panik o jaga pengar o ringa veterinärer .. djursjukhuset sa räkna me 4-5000kr.. (iom jouravgift på kvällen m.m) sen ringde vi distriktveterinärerna o dom va lite billigare så blev att vi körde till röstånga vid 23 tiden igår kväll så dom fick kolla lille misen så han inte fått samma som mao fick även om vi inte vet va han hade då han bara somna in i förra veckan efter varit skadad efter en kattfight men antagligen hade han fått nån annan åkomma oxå så de kanske blev för mycke för han.. vi var mest oroliga för att de va kattpest.. men som tur va var de inte det..
Lille gnocci fick vätskeersättning då han var lite uttorkad o sen några andra sprutor med antibiotika o lugnande m.m. sen kollades hans öron o han har fått skabb så de ska behandlas nu .. han var väldigt medtagen igår kväll.. men när vi kom hem piggna han till lite o åt mat o sen vila ..

Idag har jag hört att han är mycke piggare o äter o dricker bra så medicinering fungerade ju sååå skönt o höra :D Glad för er skull kussinuss att allt gått bra.

åkte hem från kuss vid 2 i natt o raka vägen in i sängen för ja skulle upp vid 7 o köra kevin till bjuv hihi..

Nu sitter jag här i soffan o skriver blogg o ska väl inom kort hämta kevin igen o sen ska jag nog köra o mingla lite i åstorp tänkte jag.

<3 saknar min älskade man redan o längtar hem till hans trygga famn o få mysa o gosa med han <3

BARA 1 vecka o 1 dag kvar innan jag får träffa han igen hihi

så sen blir de nog inte fler utflykter nån längre tid detta året utan de får va bra me min frånvaro från hemmet nu tycker jag hihi..

Nu ska ja ut me vovvarna o ta mig ett bloss o sen dricka vatten vatten vatten...

ha en härlig dag i de soliga men kalla vädret :D

kraaamizzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar