Min viktnedgång

Genväg till

6 oktober 2009

Hosta o annat

Då var jag åter här för att blogga lite om de senaste dagarna.

Helgen som varit har varit lugn ,blev middagsbjudning här i lördes då vi bjöd familjen B/J på middag blev Hasselbackspotatis kött o sås .. mums mums hihi sen blev de film inne hos dom på kvällen. Tack för en trevlig lördag!!

Har även fått fixat klart i köket o sovrummet blev urtjusigt hihi..

Åkte dock på en förkylning i helgen oxå och som vanligt med alla förkylningar jag lyckas dra på mig så får jag denna envisa torrhosta o slemhosta.. så jag hostar mig igenom nätterna trots att ja sover högt upp me rygg o huvud.. Kan säga att jag vet att jag har magmuskler som är otränade när ja får denna hosta hehe.. Igår Måndag låg jag typ hela dagen i soffan o bara slappa o småslumra mellan varven.

Blev att jag bestämde mig för att sova en natt på soffan så älsklingen kunde få sova i lugn o ro inför första arbetsdagen efter sjukskrivningen.. Kunde dock inte sova så fråga kuss om hon hade lust o komma in o titta på lite serier me mig så de gjorde hon . Vi hade kollat färdigt vid halv två ca o då skiljdes vi åt igen o ja la mig på soffan o zappa bland kanalerna sen stängde jag ner vid halv tre.

Idag känner jag mig dock bättre tack o lov.. e nog rätt bra o ligga "pall" en dag o bara va .. tog inga piller heller jo på kvällen för jag fick huvudvärk .

Idag har jag städat i lugn o ro , diskat,dammsugat o plockat undan.. kan fortfarande inte anstränga mig för häftigt för då får ja problem med andningen.. så ja har tagit de lugnt..

Har även hunnit med två korta promenader ner till netto o hem igen. Då jag sällskapat med kuss o talis =)

Nu väntar jag hem älsklingen vilken minut som helst tror jag .. Sen blir de middag hoppas på ris,currysås och stinas kyckling.. är grymt sugen på de iallafall hihi..

Hoppas ni andra mår bra o ni som oxå ligger sjuka säger jag Krya på er o hoppas ni snart blir friska igen.

Kramizar i mängder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar