Min viktnedgång

Genväg till

1 september 2009

Polisanmäld!!

Var nu ett tag sen sist igen.. Men de har hänt en hel del!!

Förra veckan bet Ozzy en man , i ögonbrynet typ.. detta pga av att mannen trodde han kunde "krama" ozzy runt huvudet de första han gör typ när jag lät ozzy gå fram o lukta. Kände direkt att detta kommer ej gå bra. Och precis när jag sa "du kan inte göra .." så small de.
mannen tappa sina glasögon o gick iväg o svara inte när jag frågade "hur gick de?" frågade 2 ggr men inget svar.. Kuss som va med mig gick fram till han för o ge han glasögonen men då bad han om papper.. hon försökte kalla på johnny så han kunde komma med papper. Men de tog väl för lång tid så mannen gick in i trappen slog bokstavligen upp dörren o knalla väl upp i sin lägenhet. jag o kuss skiljdes åt o hon gick in till sig o jag o ozzy gick hem. Detta hela utspela sig precis i hörnan på huset vi bor i.
Efter en stund ringde kuss o sa att mannen varit där o sagt att "ni ta hunden, jag ringa på polis" kuss bara de får du ju säga till henne o inte till mig. Under tiden vi prata knacka de på dörren o niclas gick o öppna.. de va mannen o han sa åter igen " jag ringa på polis " Typ.. niclas bara "jaja gör du de" själv var jag i upplösningstillstånd och va hysteriskt lessen o uppskärrad o tänkte värsta tankarna att nu kommer vi inte får behålla ozzy , måste avliva han eller nåt sånt.. o satt o vänta på att polisen skulle knacka på dörren..

Niclas försökte lugna mig genom att säga att polisen kommer inte du kan va lugn typ.. kvällen gick o vi gick o la oss .. sov fruktansvärt dåligt den natten o vakna innan niclas dagen efter..
Ringde själv till polisen i helsingborg o snacka med en kvinnlig polis eller va hon nu va.. o förklara allt som hänt o hon ansåg oxå att det hela var mannens egna fel då jag stått o sagt till honom att Ozzy är reserverad mot främlingar osv. Då omfamnar man inte o "tränger" en hund de första man gör strax efter hunden nosat i några sekunder.
Hon sa även att jag kunde för både min o ozzys skull gå omvägar om jag skulle möta mannen igen o om han trots de kom emot oss skulle jag säga att han inte ska komma i närheten av varken mig eller hunden. O ville han nåt fick han gå via polisen. Lugnade ner mig lite efter samtalet me polisen.

Framåt kvällen vid typ 17 el 18 tiden så knacka de på dörren.. försökte kolla vem de var men såg inte så bra så jag öppna.. De va åter igen mannen.. Han sa .. "kom ut kom ut " så vi kunde prata men jag va lite rädd så sa nej jag står kvar här i dörröppningen . Fattade de först som att han sa att de hela va lugnt osv.. o sen sa han att han varit hos läkare o hos polisen. Då sa jag att jag oxå pratat me polisen att jag ringt själv.
Sen sa han åt mig att jag måste "kontrollera hunden" då sa jag att de gör jag.. då ble han sur.. o kom närmar dörren.. själv ble ja mer rädd o ännu mer irriterad.. precis när jag hör att niclas vaknat o kommer så sa jag åt mannen att " vill du nåt mer får du gå till polisen" sen smällde jag igen dörren.

Bestämde mig för att kommer han igen så ringer jag polisen o anmäler han för trakasserier för varför ska han springa här o hålla på när han har polisanmält de ???

Men än så länge har han inte varit här tack o lov.

Har fortfarande lite problem me o sova då jag funderar o grubblar för mycke på de som hänt.

Fick höra senast idag av grannen brevid att han stått o sagt att hunden hoppa upp o bet han sen i ögonbrynet.. allså hur TROLIGT låter de???? han nekar helt enkelt nu till att han gjort nåt fel.. Han stod förra veckan o prata me Johnny kuss kille .. o sa då att de va hans eget fel men även hundens.. men sagt nåt annat till den andre grannen.. jajaja.. får väl se vad som händer.. om man får ett brev i lådan om förhör eller nåt från polisen.. Jag hoppas innerligt att dom tar Kuss som vittne även fast vi är släkt!!!

Så nu vill man ännu mer flytta till nåt annat ställe.. ska bara hitta nåt ställe vi vill flytta till oxå !

Mannen i fråga bor i trappen brevid (samma som kuss) på 3e våningen.. för att förklara lite mer hur de hela gick till så kommer en redovisning här..

Jag , ozzy , kuss o natalia gick ner på netto för o handla.. när vi kom hem hade vi vår vanliga rutin me vars en energidricka o en cigg. När mannen kom förflytta vi oss till hörnan på huset istället för o stå framför porten. Eftersom ozzy gärna skäller på främlingar .. Mannen stanna o börja prata me oss ang ozzy . Hur duktig han va osv o att han tyckte att jag gjorde fel som gick iväg me han när de kom folk . I varjefall fatta jag o kuss de som så.
Ozzy skällde klart i början men sen ble han tyst när ja sa till honom. Efter en stunds pratande me mannen o jag sa att ozzy är reserverad mot främlingar, så lät ja ozzy gå fram o lukta. Han nosade som vanligt på benen o sa inte ett ljud. Mannen tog ner ena handen så den hamna under huvudet på ozzy sen la han andra handen runt huvudet o böjde ner sitt huvud.. typ som om han skulle "krama" han .. De va då ja sa "så kan du inte göra" men precis då fick ozzy panik o bet .

Finns de nån annan som tycker att man gör så när man träffar en hund för första gången??

Ingen av alla jag pratat me tycker de e mitt fel !

Men vi får väl se hur de hela går. Återkommer när jag hört nåt mer om de blir nåt mer av de hela !!

I helgen har min älskade man varit hemma så vi har varit iväg o fixat me bilen blev lite service som byte av olja osv. Sen har vi kollat på film o ätit gottis o god mat. I söndes körde vi hem till syrran o fika me henne. Ozzy har varit hos henne hela helgen då hon va själv hemma så hon ville ha ozzy som vakthund hihi .. så vi tog me han hem i söndes, sen blev de en runda till videokalle o hyrde några filmer sen köpte vi en kebabrulle o dela på , chips o dippa till filmen på kvällen hihi gott gott!!

Redan september månad vart har detta år tagit vägen sprungit iväg me en jädra fart precis som alla andra år.!

tiden går undan o snart är man fyllda 30 .. hehe

Det blev en ganska lång blogg idag men kände att ja måste skriva "kräka" av mig..

men ni får ha de super tills vi hörs igen!!

kram kram

3 kommentarer:

  1. Ojj!! Vem var det på 3dje våningen?! Spanjoren, han med grått och uppsatt totte?? Har svårt att tro det var han med katten...

    kram o hoppas att de löser sig

    SvaraRadera
  2. Hejsan Linda!
    Tråkigt att höra om det som hänt er. Och det är absolut inte ert fel. En hund som inte känner dig går man ju inte fram bara sådär och ska krama.. Låter ju helt tosigt. Så det är hans eget fel om han inte lyssna på dig som ägarinna till Ossy. Du gjorde helt rätt som ringde o prata med polisen. Tror inte du får något i brevlådan. Då ringer dem dig nog. Men man vet aldrig. Du kan ju alltid ringa dem igen o höra dig för vems som har tagit hand om fallet, lämna ditt nr om dem undrar över något så på så vis visar du att du är samarbetsvillig o vill ha rättvisa.

    Hoppas allt löser sig för er.

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  3. Anna: ja de va han me totte

    Marizan: problemet är ju att jag inte får reda på om jag blivit polisanmäld förrän dom hör av sig.. så de e ju bara o avvakta o se va som händer.

    tack för kommentarerna =))

    SvaraRadera