Min viktnedgång

Genväg till

30 september 2009

Personlig Assistent :P

Tjena sista dagen i september är kommen ! Snart älsklingens månad :D

Har hänt lite allt möjligt sen sist jag blogga..

Vet inte riktigt vart jag ska börja men har iallafall varit hos min lillasyster och avlastat henne lite med hjälp med barnen o städning osv. Så de blev att jag stanna hos henne 1 vecka. De hela började med att vi fick för att gå o mötas . Hon bor ju i bjuv och jag i åstorp så vi möttes typ i gunnarstorp . Den rundan har vi tagit några gånger nu . genar man över åkern så går de rätt snabbt tar typ 1.5h totalt lagom runda hihi.. bra motion för vovvarna oxå .

När jag kom hem därifrån så hade min älskade man storstädat här hemma dammsugat,diskat renbäddat m.m. så han kan han oxå när inte frugan är hemma o tar hand om hemmet haha.

Sen efter de har jag varit i ullared med storasyster o systerbarnet My o hennes kompis. På vägen dit blev syrran stoppad på motorvägen körde lite för fort så blev lite böter.. Lite små osis men men sånt som händer.
Shoppade loss en del mest till hemmet o bra ha saker.

Sen har vi varit ute hos storasyster me familj o umgåtts me dom o hjälpt dom fixa i trädgården och lite inomhus.
Detta har mest varit på helgerna då alla varit lediga .

Veckorna flyger förbi som alltid och jag gör mina vanliga vardagssysslor o pysslor haha städar o fejar. Är så mycket man vill fixa här hemma nu ,vill måla om ,inreda nytt i storarummet, fixa i badrummet osv. men man får spara ihop pengar så man kan göra de mesta på en o samma gång . Tråkigt o göra nåt o sen behöva vänta en evighet ju.

Sen har jag även haft "jobb" har hjälpt min gumma Vibbe och fixa o dona på hennes farmar på facebook hihi.. Men nu är det lite mer lugnt på den fronten då jag kommit upp i den nivå hon ville komma till. Så nu kan man ta de lite lugnt o fixa de man känner för. Har ju mina egna oxå . Så har varit väldans mycket innan . Men lugnt nu .

I helgen som varit hände de en liten olycka med min älskade man.. Han jobbade i lördes och då fick han ett stort järnrör rakt ner på sin stortå.. kan säga att den ser inte vacker ut.. Så vi satt på akuten på eftermiddagen , blev röngten osv men som tur va så var den ej bruten . Dom stack hål på den o sen åkte vi hem igen. I söndes va vi på ikea o handla lite med Maria o Stefan .

I måndes var älsklingen på vårdcentralen för o se om dom kunde göra nåt för o lätta på trycket lite till på tån. Men de kunde dom inte men han blev sjukskriven denna veckan. o ska röra sig så lite som möjligt. För att undvika fler blödningar i tån. Så han har mest varit soffliggande =) så självklart har jag varit "personlig assistent" o avhjälpt han me de jag kan , hämta o lämna grejor,fixa me middagarna osv.

Han har fortfarande ont o haltar rundor här hemma. Får hoppas att de snart släpper o blir bättre .

Annars har dagar flötit på som vanligt .. Blivit några rundor till netto med kuss o talis o sen våra vanliga snackestundor utanför .

Idag ska jag åka ut o träffa mitt fadderbarn,mitt gudbarn och en av mina bästa vänner plus 2 bonus "systerbarn" haha.. Har inte träffat dom sen typ juli så de är på tiden nu .. Missat bådas födelsedagar o de kan man ju ha dåligt samvete för o inte vet jag vad ja ska hitta på i gengäld.. men som tur är så är dom glada för mig för den jag är hihi .. så mitt sällskap räcker säkert en stund. :D

Så kan tänka mig att de blir pimpla kaffe o snacka en massa om allt o inget med gumman min. Har ju några månader att gå igenom på en kväll hahahaha..

Så ikväll får gubben klara sig själv.. får väl sätta fram allt han kan tänkas behöva haha.. nej då han kan hämta de han behöver på egen hand hehe..

Ozzy killen mår bara bra han oxå precis som jag så här är det bara mannen i huset som är "sjuk"

Nej nu ska jag nog hoppa in i duschen innan jag ska bege mig iväg.

Ha en trevlig kväll !!

så hörs vi nästa månad !

kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar