Min viktnedgång

Genväg till

24 augusti 2009

RymmarHunden!

Godkväll !

Måste bara lägga till ett blogginlägg till denna dag! händer ju inte för ofta att jag är här o skriver nu för tiden :D men ska försöka bättra mig lite .

Men iallafall.. vi har inhägnad trädgård = stolpar o nät. Men min kära vovve har börjat lyckas smita ut ifrån trädgården ändå genom att trycka sig under nätet som är enda ner i marken.. men varit lite uppböjt på ett ställe.. Han sticker så fort han hör "hon ovanpå" räcker hon har öppnat sin balkong så får han typ "panik" . Han har nu lyckats smita 4 ggr tror jag utan min vetskap.. Första gången hann jag inte stoppa han så de va bara ut o leta . Men han kom igen efter ett tag o efter vi skrikit på honom. detta va på natten , sen stack han en annan dag då jag va i duschen o tänk på att vi ( jag o kuss) satte för en stor planka , satte ytterligare en stolpe o fäste nätet på där han smet ut första gången.. denna gången va på dagen o som tur va som kom min kusin emmie me han för han hade sprungit till henne o hennes kompisar eller sprungit förbi .. så efter de flytta vi plankan ännu mer åt sidan så de skulle täcka ännu bättre.. men så nu idag el tidig kväll så satt jag här o niclas i soffan , ozzy va inne o hämta sin boll o sen gick han ut igen.. efter va ja kan tänka mig max 10 min knacka de på dörren.. De va Nina en granne i huset brevid .. Som fråga om ja sakna en hund ? .. jag blev lite paff o bara de vet jag inte han var här nyss.. Då hade hon sett en schäfer springa över gräsmattan ner mot netto.. så jag fick gå ut o kolla i trädgården o mycke riktigt INGEN OZZY .. så ut o leta hann bara komma runt husknuten så kom han bakom mig.. Fattar INTE var han tar sig ut nånstans .. var ute o kolla men ente ett dugg man kan se på övriga nätet att han har smitit ut.. frågan är nu HOPPAR HAN ÖVER ??? de e ganska högt o pinnar o buskar o allt ivägen...

Allt pga av GRANNEN OVANFÖR!!!!

Imorgon e de jag som ringer o klagar.. även om vi inte hört nåt därifrån idag mer än tunga fotsteg som alltid.. men de har varit ett jäkla hallå där flertalet ggr ..

O hjälper inte de.. då har vi nog inget val mer än att finna ett annat boende någon annanstans.. För så här kan vi inte ha de..

Lider ju så med min Ozzykille när han är så "rädd o nervös" o skakar i hela kroppen av bara fotstegen nu för tiden..de blir ju bara värre o värre.. kanske man skulle få fatt i hundcoachen ??

nej nu orkar ja inte skriva mer snart dags o krypa ner i sängen hos älsklingen o sova gott o sen ska man upp i morgon o fixa me räkningar o sen blir de en shoppingrunda me sis.

Ha en trevlig dag i morgon!

kram kram

1 kommentar:

  1. Jobbiga jävla människa ... De förstår säkert att hon är bakom flötet så de har säkert gett henne immunitet ... ring och klaga, de tycker jag du gör rätt i! inte bara hon som lever där ju ..

    SvaraRadera