Min viktnedgång

Genväg till

15 mars 2010

21februari - idag 15mars

Godkväll!

Här har de varit bloggtomt en längre tid.. vet ej riktigt varför men har helt enkelt inte haft tid lust eller ork att skriva i min blogg..

Men ska försöka bättra mig..

Mycket har ju hänt sen sist .

Först o främst så gick jag ju över till 30års åldern dagen efter senaste blogginlägget.. o hade kalas hemma för släkt o vänner .

Blev lite besviken över att de inte hände nåt skoj på natten var helt säker på att nåt skulle ske o att nån skulle dyka upp o överraska.. men tji fick jag.. Men min underbara kusin Tess kom till mig tidigare på kvällen eller runt 22 -23 tiden för hon visste att jag va vaken o uppe o förvänta mig nåt .. så hon ville hålla mig sällskap så jag inte satt helt ensam när tolvslaget kom . Så vi satt o prata o spela kort o åt godis o drack läsk =) Tack för att du kom kussiluss =)

Sen på söndagen hade jag öppet hus mellan 11-15 ca men dom flesta kom vid 13tiden så blev de kaka o bulle o kaffe o läsk =) o måste snack och massa hundbus för både mamma och lillasyster hade med sina små valpar så Ozzy hade fullt upp hihi ..

Sen från den 28 februari har man ju gått och väntat på att lilla Angel skulle titta ut från mamma Vibekes mage.. men tiden gick o gick o gick o ingen Angel ville titta ut :P Hon tyckte nog de var varmt o skönt i mammas mage =)
Men så i fredes åkte dom in på en kontroll och de visa sig att fostervattnet börjat minska så dom sa att dom ville sätta igång henne samma dag men de ville inte vibbe hon skulle vänta .. så hon fick till lördag förmiddag kl 8.00 på sig sen starta dom henne vare sig hon ville eller inte hihi.. Så vi prata i fredags och vibbe var lite orolig o ville inte att dom skulle starta henne utan ville att Angel skulle komma av sig själv.. Jag sa till henne att jag misstänker att hon kommer komma av sig själv eftersom vibbe var så nervös o orolig så hon kommer komma innan kl 8 lördag morgon.. O här kan jag säga .. VA VAR DE JA SA !! hihihi
För på natten vid 1 fick jag sms att dom var på väg in till förlossningen och klockan 7.42 kom Angel ut på egen hand med hjälp av mamma så klart =) Så stort stort grattis till både dig o din älskade man Peter gumman till ert underverk Angel. Hoppas verkligen ni har riktigt mys o gos nu .. de tvivlar jag inte ett dugg på att ni inte har =) Du får krama lilla Angel extra hårt från mig.. tjejen hon inte ville kicka på när jag hälsa på hihi.. laaav jooo gumman!!

Så lördagen den 13 mars hände det en massa !
Först kom ju Angel till världen och vi skulle flytta upp till blekinge =)
Så vi var uppe vid halv sju och sen körde mannen min o hämta släpet och sen börja vi bära ut lådor m.m.
Sen kom kuss o Johnny o talis ut och johnny hjälpte niclas me de större grejorna och sen körde dom två upp till nya lyan o bar upp grejorna.. sen ner igen under tiden satt jag o kuss spela lite kort o fika o städa o städa o städa o städa o städa i lägenheten... Tusen Tusen Tusen tack för din hjälp kuss hade inte varit halvvägs om inte du varit där o hjälpt mig =) O självklart tusen tack till din sambo oxå för att han hjälpte niclas med flyttlasset.. så jag slapp bära allt hahahaha..
Laav joo too gumman =)=)

Vi kom inte iväg förrän vid halv sju tiden tror jag klockan var när vi lastat teven o de sista småplocket i bilarna.. o Ozzy så klart hihi .. Så vi var inte här uppe förräns vid 21tiden.. så det blev bära opp grejorna.. o sen raka vägen in i sängen o sova :D

Igår skulle niclas iväg med Roger så jag o ozzy hängde me så vi kunde umgås med mamma =) Så ozzy o lille Jack busa för fulla muggar o sprang rundor ute =) o jag o mamma satt o kolla lite i jotex m.m. och sen var vi iväg o handla sen hem igen o mamma fixa middag tills våra gubbar kom hem igen.. Ozzy fick stanna hos sin "mormor" för han var lite stressad när vi kom upp till lägenheten i lördags kväll.. hade ju varit en händelserik o konstig dag för honom.. med flytten o allt.. så var bättre han fick va hos mormor o jack tills vi kommit lite mer i ordning här hemma =) Tack min älskade mamma för att du ställer upp =)=) älskar dig =)

Så när vi kom hem så börja vi direkt fixa här i storarummet så allt kom på sin plats eller ja möblerna iallafall o sen packa vi upp lite här o där o sen blev de kvällsmat o film o myspys o sen sova gott igen..

idag är min älskades första dag på nya jobbet , han jobbar eftermiddag denna veckan så han kommer väl hem om några timmar =) Så blir sen middag idag =) och jag har tvättat och packat upp o plockat undan men ändå ser här ut som ett kaos eller nåt men de blir ju bättre iallafall =)

Kommer foto så fort de börjar bli klart här.. men kommer bli ytterligare förändringar här om en vecka ca då vi får hem lite nya grejor så då blir de nya kort igen om jag hunnit lägga upp kort innan dess =) .

Nu ska jag ta o fortsätta packa upp o försöka hitta golvet i hallen o halva storarummet :P

Nu hojtar min kussiluss igen på msn så ska kika vad hon skriver nu..

höres o synes

kramizar

skåningen som numera är blekingebo :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar