Min viktnedgång

Genväg till

24 augusti 2009

Hur står du ut ?

En liten uppdatering som skulle kunna bli lång men vet inte hur mycket jag hinner skriva innan de e dags att bege sig iväg igen.

Men i helgen har vi haft fullt upp iallafall .. först i fredes körde min älskade man en runda opp till stockholm så han va hemma igen lördag förmiddag , var lite stressat schema då vi skulle iväg o kolla på en bil vi var intresserade av i hörby. När vi kom dit så va där för mycket som ej fungera på den så den blev de inte. körde hemåt igen o under tiden leta jag bilar på blocket via mobilen . Så ringde några o hörde om mer information osv. Sen när vi kom hem kollade vi igen på blocket på datorn . lättare o se där ju . Blev att vi körde ner till lund o kolla på en annan volvo där. Väldigt fint skick för att va så gammal som den va. Skattad o besiktigad fram till juni nästa år .. :D KANON ju . o välskött o servad med jämna mellanrum. Han som hade den hade lämnat den på verkstad o sånt oxå när de varit fel på den.
Så den slog vi till på så nu är vi ägare till en volvo 740 .

På söndagen blev det in till niclas jobb för han skulle jobba lite plus att vi fixa o dona med bilen, tvätta den o satte i stereon osv.

min lillasyster har haft problem i helgen med en sönderslagen teve,brevlåda m.m. så hon mådde inte så bra.. o det är fullt förståeligt .. fattar inte vad "han" tänker med!! hur man bara kan göra så ...

Så när vi va klara på niclas jobb körde vi hem.. Köpte pizza till gubben sen va ja hemma en liten stund innan jag begav mig hem till lillasyster så bjöd hon på middag.. blev goda baconlindade persiljeköttbullar med potatis o löksås o grönsaker. mums mums va de.. :D
Sen satt vi o prata o sen blev de att vi möblera i henne storarum :D blev så fint så :D körde hem igen vid 22 tiden .

Så helgen har varit full rulle.

Nu sitter jag o väntar på att niclas ska komma hem , vi ska köra o lämna den andra bilen. Sen blir de hem o fixa middag o titta på film eller va de blir :D

Har hunnit med städning,duschat o gjort ve mig , varit nere på netto me kuss o natalia o stått ute o snackat ett bra tag , rensat bilen som ska lämnas o rastat vovven.

Imorgon blir de en sväng till lödde eller nån annanstans med storasyster . Sen blir de storhandla me gubben på kvällen.

Så dagarna är fulla ett tag till :D

Har varit en tid nu då det varit mycket jobb för min kära man .. då han har hoppat in extra som lastbilschaufför plus sitt ordinarie jobb så man har inte haft tid att komma iväg nånstans . O även om jag varit hemma så har jag inte haft tillgång till bilen för den har ju niclas haft. Så man har fått va här hemma med ozzy .. o jag lämnar ju inte gärna han några längre stunder.. Visst jag e väl "mammig" men så e jag.. o ingen kan ändra på det!!
Är även väldigt hemmastadd o trivs att va hemma i mitt eget hem.. Har haft vänner o familj på besök då o då oxå .

Så helgen som kommer ska vi bara va hemma o ta de lugnt , niclas ska inte jobba för en gångs skull va ja vet nu .. Men tror att han själv behöver de oxå . Slappna av lite o bara göra va man vill här hemma.

Många undrar hur jag står ut .. men hör på mig.. Han gör ju inte de för att han MÅSTE eller för att han vill va borta mycket .. Han gör de för vår skull o för att vi ska kunna ha de bra.. Ska snart se om vi kan ta oss en liten "minisemester" o åka iväg o slappna av o inte tänka på jobb o telefoner utan bara va nånstans i lugn o ro :D

Älskar min man oavsett hur mycket eller lite han jobbar , oavsett hur rastlös han är , oavsett hur flörtig han e ibland , men det är MIG han är gift med , det är mig han SOVER brevid , det är mig han älskar. han arbetar för att VI ska ha de bra. Kan jag ha de bättre ??

Lite tid i från varandra skadar ju aldrig heller!

Nej nu hinner ja inte skriva mer nu ringde mannen min .. dags o bege sig iväg.. :D

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar