Min viktnedgång

Genväg till

29 februari 2012

Rock n Roll Städning

Godkväll !

Gårdagen gick i "orkar inte göra nåt" symtom hela dagen typ.. så då blev det bara promenader med vovven o sen massa data o sen matlagning o diskning på kvällen..

Idag känns det som jag fått gjort lite mer iallafall även om det mesta går i städningens tecken .
Efter mannen begett sig till jobb bestämde jag mig för att fixa till mig o köra o handla.. blev shopping i 3 butiker (matbutiker) kom hem med 3 pappkassar o dom vart tunga kan jag säga när man ska gå från garage upp till tredje våningen så det kändes i armarna o lär väl kännas i morgon oxå.

Sen blev det packa upp o dela upp köttfärs,falukorv m.m. o frysa in det.. sen tog jag en energidricka o satte mig en stund vid datorn.. o sen jädrar fick jag för mig att jag var sugen på o lyssna på rock musik så leta upp några gamla godingar på spotify o skruva upp volymen.. vad hände då ??

Självklart städmani =) Så jag fick dammat o sorterat undan saker o ting i varje rum , dammsugat,våtmoppat , diskat o skurat toaletten =) SÅ nu sitter jag äntligen ner igen o njuter av att det doftar gott av citron o att det är ordning o reda igen..

Många undrar nog om jag inte gör annat än städar .. jodå det händer.. men har en fällehund o en man o mig själv som är duktiga på o lägga grejor överallt så då får ju jag sysselsättning sen o röja undan =) Tur e ju det egentligen annars hade jag inte haft mycket o göra om dagarna..

Frågade även på butiken här i svängsta om praktikplats men tyvärr hade hon redan en där som arbetsträna  så kanske efter sommaren.. så sökningen fortsätter..

I morgon förmiddag ska mannen till både sjukgymnast o efter det läkare för o kolla upp sin rygg plus lite annat. Så får väl se om jag följer med han som sällskap eller om jag stannar hemma =)

tror att han snart är hemma igen så då blir det matlagning o jag måste "stöka" till igen.. suck.. men men ska försöka ta disken direkt efter så är man av med de =)

Ha en bra kväll

kramizz

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Du är så duktig med allt du fixar och står i med...ville bara säga att jag älskar dig...puss och kram från mammi =)

    SvaraRadera